Presuny hlavnej železničnej stanice z Bratislavy mimo jej súčasné miesto považuje KDH za nerealistický a megalomanský projekt. Namiesto riešenia kapacitných problémov a modernizácie existujúcej stanice v Bratislave navrhuje minister dopravy projekt novej hlavnej stanice v Stupave, čo je technicky nerealistické a finančne neúnosné. Reaguje KDH na avizované zámery ministerstva dopravy s hlavnou železničnou stanicou v Bratislave.
,,Navyše tento zámer by bol v rozpore s princípmi ,,Memoranda o spolupráci” medzi štátom, ŽSR a mestom Bratislava. Takisto by išlo o technickú absurditu, kde vzdialenosť 15 km medzi novou hlavnou stanicou a centrom mesta by z Bratislavy robilo európsky unikát a znamenalo nepraktický presun pre cestujúcich,” varuje predseda poslaneckého klubu KDH Igor Janckulík.
Podľa jeho slov náklady na projekt v Stupave ministerstvo nedokáže ani odhadnúť, čím by sa stal precedensom pre plytvanie verejných zdrojov. ,,Nehovoriac o tom,
že financovanie novej hlavnej stanice z eurofondov je nereálne, keďže výstavba staničných budov nie je v tomto programovom období EÚ povolená.”
Namiesto budovania novej stanice KDH navrhuje efektívnejšie riešenia v rámci existujúcej stanice, ako napríklad predĺženie nástupíšť, zefektívnenie radenia vlakov a odstránenie oblúku.,,Tieto riešenia sú reálnejšie, financovateľné a priniesli by rýchlejšie zlepšenie dopravnej situácie. Sme presvedčení, že by išlo o prospešnejšie riešenie pre mesto a celý región ako nereálny a nerealizovateľný projekt v Stupave. Žiadame ministra Ráža o zodpovedné a transparentné riešenie dopravnej situácie v bratislavskom dopravnom uzle s ohľadom na reálne potreby a možnosti štátu,” dopĺňa Janckulík.
KDH sa preto bude naďalej zasadzovať o zodpovedné a transparentné riešenie dopravnej situácie v Bratislave s ohľadom na potreby cestujúcich a reálne možnosti financovania.
Sme členmi Európskej ľudovej strany
We are members of European People’s Party